26/12/16

EL CABALLU


Francisco Bernaldo de Quirós y Benavides
El caballu
Edición anotada de Xuan Xosé Sánchez Vicente

14,5 x 20 cm
80 páxines
PVP: 11 €
ISBN: 9788494448942
Colección «La Vieya Zuna», 1


     El caballu, escritu hacia 1707, ye un poema singular dientro de la lliteratura asturiana, plenamente barrocu, que s’alluga ente la obra d’Antón de Marirreguera (sieglu XVII) y la de los ilustraos, na segunda mitá del XVIII. Ensin antecedentes nin consecuentes nesta lliteratura, ye una xoya vivísima de la descripción y del llinguaxe.  
     Epístola enllena d’ironía, compuesta en romance octosilábicu, por aciu d’ella’l poeta, Francisco Bernaldo de Quirós (h.1675-1710), ofrez a Pedro Solís,  Alferi mayor d’Uviéu, un caballu que presenta posadamente nel textu. Un animal con más defectos que virtudes, que retrata entemeciendo lo verosímil, lo hipérbolico y lo ficticio, y que-y sirve pa falar de xente y vezos del Uviéu de la época.

Xuan Xosé Sánchez Vicente

     Xuan Xosé Sánchez Vicente presenta una llectura diferente d’esti poema, publicáu yá por Caveda en 1839, gracies a l’aparición recién d’un nuevu manuscritu. Con solvencia, nesta edición anotada esclaria puntos escuros y fai una brillante aproximación al vocabulariu lliterariu del barrocu asturianu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario